Friday, May 21, 2010

GAGAK YANG TERAGAK-AGAK

Perlukah aku menulis tentang seekor gagak?? perlukah coretan ini harus aku tujukan kepada gagak?? perlukah aku mengakui gagak itu merupakan sebahagian daripada pemikiran ini??GAGAK..berlegar-legar didalam kotak pemikiran ku..tentang mu, tentang perbuatan mu..kenapakah gagak?? tidak kah semua ini jelas didepan mata mu?? tidak kah terdetik di hati mu, najis mu sering membuatkan manusia-manusia menjadi mangsa dosa??mungkin sekiranya penulisan ini dibaca,terdetik di hati kamu,apa kejadahnya yang manusia ini coretkan??..kenapakah wajah mu "gagak" perlu muncul sentiasa?? tiada kekesalan dihati ku,menyelamatkan mu sewaktu angin meniup kencang dan keluarga mu jua turut terlibat di dalam perbuatan durjana mu itu..kerana aku juga jasad yang bernyawa yang pernah lalai dan melupakan kewujudan ku melalui yang maha esa..tp gagak, lihat lah hidup mu, keluarga mu, tidak terdetik kah dihati mu sebegini "kesian mak gagak perlu bersusah payah untuk anak gagak, sedangkan anak gagak suka menipu mak gagak"..tp aku tetap mahu memuji perbuatan mu yang sering diterima oleh keluarga mu..gagak, walaupun kau teragak-agak tetapi langkah mu tetap segak dan penuh dengan lagak sewaktu kaki mu memijak dunia yang penuh semak..semak dengan gagak2 seperti mu..aku bersyukur walaupun nasib ku tidak sebaik mu gagak, tp langkah ku masih kemas dan tiada timbul rasa kekesalan atas perbuatan baik ku..gagak, andai satu hari peristiwa dulu menimpa mu kembali,disini aku ingin ingat kan,setiap perbuatan PERLU ada balasan..(sekiranya anda bukan binatang,tolong jgn perasan coretan ini untuk diri anda)..sudah lah jangan lah kamu terus menyimpan syak wsangka itu, benar aku coret kan untuk binatang yang wujud di muka bumi ini..kejadian ini kerana taik gagak yang melekat di kereta ku..(hahahaha)
P/S: Tolong jgn emo setelah membaca kerana coretan ini aku tidak mahu menujukan kepada KAMU..coretan ini aku tujukan kepada G.AG.A.K

No comments:

Post a Comment