Thursday, June 17, 2010

AKU TIDAK PEDULI KATA2 MU...

Kata2 itu yg kau ungkap kan..kata2 itu yg kau sebarkan..ada apa dengan adik beradik??..ada apa dgn kami semua..seandai kami di lupuskan daripada muka bumi ini,hati mu turut jerit kegembiraan..mengapa? kerana kami terlalu banyak menyimpan kenangan dan juga rahsia yg belum terungkap..kerana kami terlalu banyak kelebihan berbanding apa yg kau ada..ya..ingat itu semua datangnya daripada yg MAHA ESA..sewaktu kau dan keluarga dalam kegelapan aku cuba datang membawa cahaya..sewaktu kau menidakkan keluarga, aku cuba yakin kan..apa salahnya kau menjadi insan yg jujur di setiap sudut?? kami menerima, dengan apa adanya..kami menerima perbuatan kau - minyak yg telah kau simbahkan, tp mengapa menuduh tanpa mengetahui kebenaran..aku muak menulis ttng yg bernyawa, kerana tiada kesedarannya..aku muak menulis ttng perbuatan yg mungkin aku juga melakukannya..kerana aku juga banyak kelemahannya..tp cukup2lah mari kita sedar bersama n buanglah perbuatan yg durjana..mengapa sukar untuk mencapai kata2 kedamaian?.. kerana hati kita masih hitam dan berbisa..kenapa penulisan ku sering membuat kau emosi dan perasan? kerana kau yang masih menyimpan dendam itu..semalam aku tersentak dengan kelakuan ibumu, menjerit2 tanpa mengetahui segalanya, kau simbah hatinya dengan kemarahan dan penipuan..kau mmg mencabar kesabaran kami..kau menang!!! itu yg kau mahu??ya, terima kemenangan itu dengan hati yg hitam..dan terima hukuman itu di hari pembalasan..ingat Allah maha mengetahui segalanya..kami gembira, kemenangan kau tiada hadiahnya..

2 comments:

  1. apakah ini, xfaham..huhuuh..xplain sat...

    ReplyDelete
  2. ala pasal yg i cerita semalam..kes p kl tu la..

    ReplyDelete