Sunday, April 3, 2011

X FAHAM...

akhirnya pementasan kau berakhir di sini..
apalah setakat panggilan ..... yg kau mampu kata kan..
dengar sini panggilan yg aku berikan..ko itu bukan sekadar pelik tp lebih menjijikan..
mungkin kau tidak mengerti berdiam bukan bererti bacul..tp berdiam adalah untuk meneruskan persahabatan..apa gunanya sekiranya aku memulakan metafora yang tida makna kerana ungkapan dan bahasa ku akan mengubah persahabatan ini menjadi pergaduhan kosong yang tidak memberi apa2 erti..aku sesak dengan perasaan ku setiap kali membaca apa yang kau bicarakan itu tidak ubah seperti anjing yang menyalak kesunyian dan suara kau parau menderita di malam yang lara..aku sudah tidak mampu mendengar semboyan yg kau tiupkan..walaupun tiupan itu mampu membangkitkan rasa marah aku, setiap pembicaraan kau tanpa persatuan, begitu jua lah kejujuran kau mati di hati tanpa memperdulikan keperitan hati aku..telah kurangkumkan setiap kata2 serta kelakuan mu menjadi duri yang terpendam hingga kini..tidak aku kesal kini sekiranya kata2 bicara ku ini menduga dan mengoda kemarahan kau..agar kau kenal apa itu rasanya hampa serta derita akibat kata2 aku...ingatlah bila keadaan begini, sebilah pisaumu aku tidak gentar, sepatah kata kau yang berbisa akan aku merasa dan aku pasti membalas kembali tanpa rasa keraguan..

No comments:

Post a Comment