Friday, April 30, 2010

UNTUK KAWAN2 YANG DIGELAR "K...K"




Salammmm...tiba2 terdengar kiriman salam yang menyapa lembut di telinga ku..aku melihat di luar jendela, "oh, sudah sampai k...k2", terdetik di hati ku..aku gembira, aku membuka lebar senyuman ku kerana mereka adalah kawan yang ku sayangi dari erti kata yang lain mereka merupakan adik2 ku..belum kata2 pembuka bicara keluar daripada mulut mereka, aku sudah terbahak2 ketawa melihat gelagat mereka..itu lah reaksi aku sentiasa apabila wajah mereka singgah di ruang fikiran ku..aku terus tersenyum dan ketawa, mereka seolah2 membawa kgembiraan dalam hati ku..tiba2 bencana datang menimpa, ku kira semua bencana ini datang angkara diri ku yang kedua tetapi tanggapan ku meleset sama sekali..Sebetulnya bencana ini datang daripada kokokan ayam betina, kenapa kokokan ayam betina??? tanya mereka..jawapan ku.."kerana kata2 mereka berbisa menjahanamkan kita semua, kerana kedengkian mereka terhadap ikatan yang telah kita bina"..Kami terdiam sebentar, kami berfikir, tiba2..."ha, kami tahu, kokokan itu adalah cerita yang mereka suka riuhkan"..aku ketawa walaupun hati ku perit mendengarnya..Aku mulakan bicara semula, "biarkan lah lah.." mereka menyabung.."biarkan??? eh,gerammmm", aku mula menyimbah minyak di api.."kurang ajar betul ayam2 tu".."apa lg yang belum puas n apa yang harus dilakukan utk memuaskan nafsu mereka yang tgh membara itu???"..iyaa..kami mendapat jawapan dan jalan untuk itu.."kita cetuskan perang" aku ketawa lg..aku menyatakan ada jalan nya,mereka mahu kita membalas kokokan mereka agar mereka dapat menggambarkan situasi dimana kita menganayai mereka..maka wujud lah blog ini..(hahahaha) aku menyambung ketawa ku ini..

2 comments:

  1. eh dah tukar karektor haiwan plak ke?tak best la hayamm...aku cadangkan hanjeng je...tak sesuai ke?wakakakak

    ReplyDelete
  2. hahaha...boleh ja..kokokan tu ko tukar la jd menyalak..hahaha..hanjeng pun ok..sesuai jgk..bagus idea ko..

    ReplyDelete